Submissões

Submissões Online

Já possui um nome de utilizador/senha de acesso à revista Estudos em Comunicação?
Acesso

Não tem nome de utilizador/senha?
Registo de utilizadores

O registo no sistema e posterior acesso ou autenticação são obrigatórios para a submissão de trabalhos, bem como para acompanhar o processo editorial em curso.

 

Instruções para Autores

1. A. STANDARDS for 'ARTICLES'

Before submitting an article, each Author should make sure that his/her text adheres to the following format standards for publication:

  • Font - single-space; 11-point Tahoma font; bold and italics rather than underlining (except URL addresses).
  • Tables/Graphs - insert within the text at the appropriate places rather that at the end of your doc. 
  • Pictures/Videos/Audios - insert within the text at the appropriate places rather that at the end of your doc.
  • Style and Bibliography Standards - please use the APA styleguide.
  • Title - concise and informative. Please remove the information of authors' names, emails, and affiliations for double-blind review process.
  • Abstract - no more than 200 words. (note: if your text is written in a language other than English, please submit both an original and an english version of your abstract, title, and keywords). Keywords - 3 to 6 keywords.
  • URL - all URL addresses in the text and bibliography/references should be active and ready to click.
  • Lenght of articles - 30 pages maximum
  • Permissions - Authors are required to obtain permissions to reproduce previously copyrighted materials from other sources in both print and electronic form. 

1. B. STANDARDS for 'RESEARCH REVIEWS'

Before submitting, each Author should make sure that his/her text adheres to the following format standards for publication:

  • Theme's Title - concise and informative 
  • Lenght - 5 pages (maximum)
  • Font - single-space; 8-point font; Tahoma font font Tables/Figures/Illustrations/Audio or Video Files - place within the text at the appropriate sections rather that at the end. 
  • URL - all URL addresses in the text should be active and ready to click.
  • Style and Bibliography Standards - please use the APA style guide.
  • Permissions - Authors are required to obtain permissions to reproduce previously copyrighted materials from other sources in both print and electronic form.

 

Condições para Submissão

Como parte do processo de submissão, os autores são obrigados a verificar a conformidade da submissão em relação a todos os itens listados a seguir. As submissões que não estiverem de acordo com as normas serão devolvidas aos autores.

  1. A contribuição é original e inédita e não se encontra sob revisão ou para publicação por outra revista. Caso contrário, deve-se justificar em "Comentários ao Editor".
  2. Os ficheiros para submissão encontram-se em formato Microsoft Word, OpenOffice ou RTF (desde que não ultrapassem 2MB)
  3. O texto está em espaço simples; usa uma fonte de 11-pontos; tipo de letra Tahoma; emprega itálico em vez de sublinhado (excepto em endereços URL); as figuras e tabelas estão inseridas no texto, não no final do documento na forma de anexos.
  4. O texto segue os padrões de estilo e requisitos bibliográficos descritos em Instruções para Autores, na secção Sobre a Revista.
  5. Em caso de submissão a uma secção com revisão por pares (ex.: artigos), as instruções disponíveis em Assegurando a Revisão Cega por Pares foram seguidas.
 

Declaração de Direito Autoral

Estudos em Comunicação/Communication Studies is an Open Access journal. All its content is freely available without charge to the user or his institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles in this journal without asking prior permission from the publisher or the author. Estudos em Comunicação, by LabCom.IFP, is licensed under a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 3.0 Unported License. By submitting your work to Estudos em Comunicação/Communication studies you confirm you are the author and own the copyright, that the content is original and previously unpublished, and that you agree to the licensing terms.

 

Política de Privacidade

Estudos em Comunicação/Communication Studies is an Open Access journal. All its content is freely available without charge to the user or his institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles in this journal without asking prior permission from the publisher or the author. Estudos em Comunicação, by LabCom.IFP, is licensed under a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 3.0 Unported License. By submitting your work to Estudos em Comunicação/Communication studies you confirm you are the author and own the copyright, that the content is original and previously unpublished, and that you agree to the licensing terms.