Challenges, strategies and practices
Challenges, strategies, and practices
Resumen
The CoViD-19 pandemic prompted a significant shift in Italian Public Sector Communication (PSC). Institutions had to rapidly adopt digital communication tools, leading to both acceleration and resistance in technology adoption. This study delves into the communication strategy surrounding the launch of the National Recovery and Resilience Plan (NRRP) in Italy in July 2021. Employing a mixed-method approach, it encompasses qualitative interviews with elite publics in the official NRRP communication project (Italia Domani) and a content analysis of Italia Domani’s Facebook posts. The research addresses two principal questions: (1) What are the key features of NRRP’s social media communication? (2) How does hybridization between PSC and political communication (PC) unfold? Findings indicate that despite serving as the government's designated communication channel, Italia Domani exhibited a comparatively modest level of social media engagement. Furthermore, the research illuminates a narrative in the NRRP communication strategy emphasizing the separation between PSC and PC for the sake of national unity. Overall, the research underscores the intricate landscape of PSC in Italy amidst the pandemic and the NRRP implementation.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0.
Estudos em Comunicação / Estudos de Comunicação é um jornal de Acesso Livre. Todos os seus conteúdos estão disponíveis gratuitamente, sem custo para o utilizador ou para a sua instituição. O utilizador pode ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, pesquisar ou vincular aos textos completos dos artigos nesta revista sem autorização prévia do editor ou do autor. Estudos de Comunicação, por LabCom.IFP, está licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Não Comercial-NoDerivs 3.0 Unported. Ao enviar seu trabalho para estudos de comunicação / estudos de comunicação, você confirma ser o autor e que possui os direitos autorais, que o conteúdo é original e anteriormente inédito e que concorda com os termos de licenciamento.