Affectivity and narrative revisited: a look on Tieta’s telewiers teleaffective memory

Authors

  • Mario Abel Bressan Júnior Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL

Keywords:

television, memory, teleaffective memory, social media, affection

Abstract

This paper aims to analyse the affectivity of Tieta’s televiewers, before the remembrances with a teleaffective memory. The research responds to how the affections of the audience appear when rewatching an audiovisual narrative 28 years later and what kind of affective elements can contribute to the Tieta’s success and trigger a teleaffective memory. As a methodological procedure applies Baldin’s content analysis (2011) , identifying the lexical meanings of twitter postings during the first week of Tieta’s debut on Canal Viva, from May 1 to 6, 2017. The final result reveals that the teleaffective memory evidences affections when revisiting an audiovisual narrative and evokes pleasure with the remembrances.

Author Biography

Mario Abel Bressan Júnior, Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL

Possui graduação em Comunicação Social - Publicidade e Propaganda pela Universidade do Sul de Santa Catarina (2001), mestrado em PPG em Ciências da Linguagem pela Universidade do Sul de Santa Catarina (2010) e doutorado em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (2017). Atualmente é professor titular da Universidade do Sul de Santa Catarina. Coordenador dos Cursos de Jornalismo e Publicidade e Propaganda. Coordenador da Especialização em Gestão de Mídias Sociais e Marketing Digital. Coordenador do Grupo de Pesquisa Redes e Convergências Tecnológicas (RCT - UNISUL) e membro do Grupo de Pesquisa Televisão e Audiência (GPTV - PUCRS / UFRGS).

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Published

2019-02-14

Issue

Section

Artigos