Adendo sobre a história de três imagens tóxicas

Authors

Keywords:

documentary, event, archival images, history of images, Sylvie Lindeperg

Abstract

The article analyses the relationship between the path of historical events
and the path of images in The Edge of Democracy (2019) by Petra Costa. The paper continues the research on the Brazilian impeachment event and this documentary. Based on the Sylvie Lindeperg’s methodology, the paper draws attention to the uses of archival images in the film. The conclusion shows how this method is insufficient to investigate images whose informations are scattered.

Author Biography

Andréa França, Programa de Pós Graduação em Comunicação da PUC-Rio

Departamento de Comunicação Social. Área de cinema e audiovisual.

References

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Filmografia

A flecha e a farda (2020), de Miguel Ramos.

Democracia em vertigem (2019), de Petra Costa.

Excelentíssimos (2018), de Douglas Duarte.

Elena (2012) , de Petra Costa.

GRIN, (2016), de Roney Freitas e Isael Maxacali.

Já vimos esse filme (2018), de Boca Migotto.

Martírio (2016), de Vincent Carelli.

O muro (2017), de Lula Buarque.

O golpe em 50 cortes ou a Corte em 50 golpes (2017), de Lucas Campolina.

O Processo (2018), de Maria Augusta Ramos.

Published

2021-03-29